21 november 2006

Ja, ook in Japan heeft de herfst zijn intrede gedaan. Gedaan met de warmte, afgelopen weekend was het weer zelfs verschrikkelijk. Koud, grijs en regen. Dat was echter een weertype dat niet zo normaal is in Tokio tijdens de herfst, zo heb ik me laten vertellen. Meestal is het akibare (秋晴れ), een diepblauwe prachtige hemel die ik al meermaals heb mogen genieten.
Herfst is een redelijk algemeen fenomeen, buiten als je naar de erbarmelijke zuidelijke gebieden trekt natuurlijk, maar toch ben ik hier mensen tegengekomen die me vroegen of er in
België ook zoiets bestond als 'herfst'. Is België's locatie zo onbekend, is het pover gesteld met geografische principes, of hoor ik daar een echo van Japanse uniekheid?

Geen opmerkingen: